Pages

Thursday, May 31, 2012

Si Comel yg kesepian...

Sewaktu aku pergi jalan-jalan bersama sepupu aku, aku jadi tertarik untuk memasuki sebuah kedai cina yang menjual peralatan memancing dan binatang peliharaan. Lokasi kedai nie, dekat Gombak. Si Comel yang berada di sudut kedai itu, kelihatan sayu dan sedih. Lalu kami mendekatinya.....


Sewaktu kami mendekati Si Comel, dia terus bangun dan menuju ke arah kami. " Wah, cute sgt kucing nie " sepupu aku bersuara..Si Comel hulurkan 'tangan' (kaki hadapan kucing), mungkin sbg tanda pengenalan..Dia kelihatan seronok apabila kami dtg dan bermain dgn nye...Ceria..Puas dia berlari dlm sangkar nye yg dua tingkat tue..Lincah dan nakal..


Lme jgk kami leka dgn Si Comel..Hampir setengah jam..Kami terpaksa pergi meninggalkan Si Comel..Banyak lagi urusan kami pada hari tue..Sedih rasa hati nie..Ikutkn hati, nk aje bwk Si Comel blk ke rumah..tp lihat harga yg tertera pada sangkar Si Comel, kami hanya mampu telan air liur sahaja..huhuhuhuhu...


Berat btol langkah nk tinggalkn Si Comel..pasti dia kesunyian..Si Comel tiada rakan..hanya dia seekor sahaja dlm sangkar besar dua tingkat tue..mungkin sbb tue dia sangat gembira ble kami dtg padanye dan bermain2 dgn dia..


" Bye2 Comel..ktowg dh nk pegi..ktowg xbleh bwk Comel blk..ktowg bkn org berada nk beli Comel dan bwk Comel blk..sorry ye Comel..nnt Comel mesti ada family bru..bye2 Comel" sepupuku bersuara..Si Comel seakan faham kata-kata sepupu aku tue..Sekali lagi, Si Comel hulurkan 'tangan' nye...mungkin tanda ucap selamat tinggal plak..sempat aku mengambil gambar Si Comel..Sebagai kenangan kataku kepada sepupuku..nanti dh x jmpe Comel lagi..


Setelah berlalu, Si Comel kelihatan sugul dan muram kembali..menitis air mata kami ketika meninggalkan Si Comel..Moga-moga, ada insan yang baik hati dan sangat penyayang yang menjadi tuan kepada Si Comel ini..InsyaAllah..



Comel....kami sangat merinduimu....

No comments:

Post a Comment